London’s

Super Tunnel

Avrupa’daki gelmiş geçmiş en büyük inşaat projesi olan, Londra’nın doğu ve batı yerleşim bölgelerini birbirine bağlamak üzere yapılan hızlı tren hattı projesinin hikayesi. Projede görev alan 10 bin kişi mevcut metro hatlarının ve diğer toplu taşıma trafiğinin işleyişine engel olmadan çok kısa bir sürede 42 km uzunluğundaki tünellerde çalışır. Animasyonu izle

Londra
Metrosu’nun
Tarihi

1863

Dünya’nın ilk metro hattı Londra’da ‘Metropolitan Railway’ (Metropolitan Tren Yolları) adıyla açıldı. Bu hat şu 7 istasyonu birbirine bağlıyordu:
Paddington, Edgware Road, Baker Street, Great Portland Street, Euston Square, King’s Cross St. Pancras ve Farringdon.

1890

Dünya’nın ilk derin temelli metro hattı ‘City ve South London’ (Londra Şehri ve Güneyi) açıldı. Bu hat ilk kez elektrikli lokomotiflerin kullanıldığı hatlardan biridir.

1908

Tüm metro hatları tek bir isimde birleştirildi: UNDERGROUND. Ardından Londra Metrosu’nun ünlü logosu yaratıldı.

1911

Londra Metrosu’nda ilk yürüyen merdiven kullanıldı. Daha önce bu durakta yalnızca aşağı inen bir asansör vardı.

1933

Metronun stilize edilmiş bir şeması İngiliz tasarımcı Harry Beck tarafından yapıldı. Bugün dünyadaki neredeyse tüm şehir metro sistemleri buna benzer bir şema kullanır.

1960

Otomatik olarak kontrol edilen trenler kullanılmaya başlandı. Bu sayede Londra Metrosu’ndaki yolculuklar daha güvenli ve hızlı hale geldi.

2010

Yeni S serisi trenler kullanılmaya başlandı. Bunlar Londra Metrosu’ndaki ilk klimalı trenlerdi.

2012

Avrupa’nın en büyük inşaat projesi başlatıldı– London’s Super Tunnel.